Pentru a returna produse achizitionate de la SEA Shop, va solicitam sa cititi cu atentie si sa urmati pasii de mai jos:
a) Inainte de a returna produsele achizitionate de la SEA Shop va rugam sa cititi cu atentie Termenii si Conditiile in care se pot returna produsele; b) Completati cu atentie acestFormular de Retur (sea-shop.ro)asigurati-va ca datele si informatiile sunt corecte.
c) Va rugam sa asteptati confirmarea prin e-mail si/sau telefon din partea noastra. Veti primi informatii referitoare la cum se va desfasura procesul de transport; d) Daca ati primit confirmarea ca indepliniti conditiile de retur, va rugam sa ambalati corespunzator produsele si sa trimiteti coletul/coletele asa cum s-a stabilit in confirmarea returului primit din partea noastra prin e-mail;
e) Dupa ce produsele au ajuns la noi si au fost verificate veti primi e-mail cu informatii privind desfasurarea si finalizarea acestei proceduri.
Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia intre 5 - 10 zile de la receptia produsului/produselor dar nu va depasi termenul legal de rambursare a contravalorii, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Termeni si Conditii de Retur
Conform O.U.G. 34/2014, produsele achizitionate la distanta se pot returna doar de catre persoanele fizice. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la intrarea in posesia fizica a produselor;
Cheltuielile de returnare a produselor sunt suportate de consummator conform OUG 34/ 2014, art14, alt.2;
In cazul unei neconformitati sau defect de fabrica al produsului, clientul are dreptul de a schimba/inlocui produsul cu unul conform, cheltuielile de returnare si reexpediere fiind suportate de SEA Shop. Mentionam ca, in cazul defectelor de fabrica, procedura de schimbare/inlocuire a produsului se efectueaza doar in urma unei constatari profesionale de catre service;
Se recomanda utilizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor, daca nu s-a convenit altfel de carte ambele parti;
Avand in vedere prevederile legii 249/2015 actualizata, pentru indeplinirea obiectivelor de la art. 14, produsele se returneaza doar in ambalajul original;
Produsele vor fi returnate în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au insotit. Returnarea unui produs fara ambalajul acestuia sau fara accesorii ale ambalajului (spre exemplu incarcator, cablu, manual de instructiuni, elemente de protectie din carton sau polistiren, etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor;
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, socuri, etc.;
Produsele returnate trebuie sa fie nedeteriorate, in conditii optime pentru a fi puse din nou in vanzare;
Daca produsele ce urmeaza a fi returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului;
SEA Shop va inlocui/schimba produsele returnate sau va returna valoarea produselor in termen de 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării produselor;
Suma aferenta returului se ramburseaza ulterior intr-un cont bancar valid (in lei) deschis pe numele clientului/titularului de factura pe care acesta l-a furnizat in cererea de retur sau pe aceeasi cale cum acesta a facut plata comenzii initiale;
Cheltuielile de transport sunt in sarcina clientului iar in caz de retur, taxa de transport achitata la livrare nu se restituie;
Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a produselor, consumatorul trebuie sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. Prin urmare, in timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie sa manuiasca si sa inspecteze bunurile cu grija necesara in limita de a nu le uza sau deteriora;
In cazurile in care produsele returnate prezinta deteriorari sau sunt incomplete, prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, ne rezervam dreptul de a opri o suma din valoarea produsului (valoare cu TVA), suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse;
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate;
De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri, returnari repetate;
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor. Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, plastic umplut cu polistiren, etc. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat;
ATENȚIE! Sticlutele cu parfum/esente pentru aromaterapie cat si produsele de unica folosinta, nu pot fi returnate decat cu conditia ca acestea sa fie sigilate și neconsumate, din motive de protectie a sanatatii, conform art.16 din OUG 34/2014;
Produsele personalizate nu pot fi returnate deoarece nu pot fi repuse in vanzare;
De asemenea, deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuarii contravalorii urmatoarelor produse: acumulatori, baterii, folii de protectie nu pot fi returnate decat cu conditia sa fie sigilate;
Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pentru toate produsele, clientul are obligatia de a se asigura ca doar unul este desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate;
Orice neintelegeri aparute intre SEA Shop si consumatori vor fi solutionate pe cale amiabila intre cele doua parti;
In cazul in care partile nu ajung la un numitor comun sub nici o forma, se va apela la instantele judecatoresti competente pentru a rezolva conflictul.